Sunday, May 8, 2016

Once upon a time a journey from KL Sentral to Padang Besar...

Assalamualaikum.
So kali ni aku nak bercerita sikit tentang my journey this time. Baru-baru ini kan cuti pekerja plus israj mi'raj so I've decided to go back to my hometown (lah sangat). So here my few experiences and thoughts that I wanna tell you guys. 


Kali ini aku pulang sendirian, angin berderu meniup sepoi-sepoi bahasa lantas menampar lembut pipiku (okay menunjukkan metafora yang aku travel sendiri ja tak berteman sobss T_T). Sunyi tu boleh tahan lah tapi kadang-kadang kan seronok juga travel sorang-sorang. I tak nak lah surprise kan korang but surprisingly if I was alone, I was so quiet (woahhh macam tak percaya aja). Dan masa aku sorang-sorang, aku suka sangat memerhatikan keadaan sekeliling, mendengar dan merasai perasaan orang lain lebiih kurang lah. I think it was like a good therapy hahaha macam pelik kan.


Okay my first encounter. I was really really really surprised, yang rakyat Malaysia khususnya warga kota di ibu negara Malaysia ini kan makin beradab dan bertamadun! A big claps to our netizens *clap clap clap* Why I said so? Masa beratur nak tunggu KLIA transit erl tu kan, aku macam pelik juga yang kenapa tak ada orang nak duduk kat bangku itu, nampak elok aja kan. Tetapi semua orang macam berdiri dalam satu barisan aja tau, mula tak perasan sebab asyik tengok phone.

Dua tiga minit kemudian, tren pun berkunjung tiba, masyallah rupa-rupanya diorang sedang beratur dan masuk tertib ajak masuk tren tu, percaya tak, yang tak ada seorang pun yang berani potong barisan.

Lepastu kan, ada seorang lelaki ni dia bertongkat, dan nampak dia tengah sakit kaki dan of course dia masuk lambat kan dan dia tak dapat tempat duduk. But amzingly ada seorang lelaki ini baik hati, dia bagi tempat duduk dia dengan rela hati.


Okay second experience. Apabila sudah tiba ke destinasi KL Sentral, masa nak naik escalator tu, rakyat Malaysia juga telah pandai mempraktikkan yang jika nak duduk diam, stay sebelah kiri dan beri laluan untuk bergerak di sebelah kanan. Nampaknya rakyat Malaysia sudah makin berubah ke arah kemajuan :) Tahniah rakyat Malaysia!



No comments:

Post a Comment